Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lotte Savelberg - WaarBenJij.nu Cairns! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Lotte Savelberg - WaarBenJij.nu

Cairns!

Blijf op de hoogte en volg Lotte

23 September 2014 | Australië, Cairns

Lieve allemaal,

Op veler verzoeken toch even tijd gemaakt om een klein verhaaltje te typen.
Het is zoo leuk hier!!

Ik wil jullie nog allemaal heel erg bedanken voor mijn verjaardagsfeestje maandag, het was top! Ook voor alle leuke cadeau's, een super mooie camera, budda's, reisspulletjes en duizend opschrijfboekjes, allemaal voor ander soort verhalen (regeldates, de mensen die ik ontmoet, mijn eigen verhalen, en gewoon foto's) die ik helaas niet allemaal mee genomen heb. Mijn tas werd namelijk erg zwaar, maar ik zal ervoor zorgen dat alle gevraagde verhalen (Yari en Gruis) opgeschreven worden.

Ik ben op zaterdagochtend in Cairns aangekomen, door de lange reis (48 uur) was ik super moe en jetlaged en ben ik meteen gaan slapen. 's Avonds was het meteen tijd voor het eerste feestje in het hostel. Waar ik dankzij mijn Lagashirt herkend werd door een Nederlands meisje (Milou) uit Limburg. It 's a small world ;-)

Zondag wilde ik eigenlijk een beetje uitzoeken wat ik allemaal nog wilde doen maar Milou en ik zijn met zn tweeen met de trein naar Kuranda gegaan, een klein (toeristisch dorpje in het regenwoud). Tegen de tijd dat we terug kwamen werd het al donker. De zon gaat hier namelijk rond vijf uur al onder want het is hier net lente geworden. 's Avonds kwam er een leuk Frans meisje, een biologie studente, bij ons op de kamer waar ik Maandag mee op pad ben geweest, wij zijn samen een wandeling gaan maken door het regenwoud. Wat super gaaf was, zij had overal heel veel verstand van dus ik weet nu alles van het regenwoud. We hebben bambo gezien, van 8 meter hoog. (sick) En zoetwater schildpadden. Check de foto, ben ik heel trots op, is dankzij de megazoom camera die ik van jullie heb gekregen. s Middags zijn we naar de lagoon gegaan, een soort vervangend strand want Cairns heeft geen strand, er is daar een zwembad, dat direct grenst aan de zee. Wat stiekem ook een beetje raar is.

Vandaag ben ik met een zeilboot het great barrier reef op gegaan, we waren in totaal met 8 mensen waarvan twee instructors. Dus super exclusief. 's Ochtends hebben we eerst een stuk gezeild, en daarna zijn we schildpadden gaan spotten, gelukt, we hebben ongeveer een half uur tussen de turtles kunnen zwemmen, heel gaaf! Daarna zijn we weer meer richting het reef gegaan waar we konden snorkelen en echt heel erg mooi koraal en alle kleuren vissen hebben gezien. Super mooi! Ik wilde heel graag een proefduik maken, maar omdat ik astmatisch ben is dat streng verboden, tenzij ik eerst naar een diving docter ga en een test blaas. Daarna zijn we naar Green Island gevaren waar we een tijdje lekker op het strand gelegen hebben. Om daarna weer rustig terug te zeilen onder het genoegen van de verhalen van de captain. (You do'nnt wanna know)

Morgen ga ik naar de stranden ten noorden van Cairns, die zouden heel mooi moeten zijn en vrijdag door naar mijn volgende bestemming.

Lieve kusjes,
Lotte

• 23 September 2014 - 12:08

Anne:

Ooohhh Lotte, wat heerlijk allemaal! Enjoy! Leuk om het zo allemaal te lezen!

• 25 September 2014 - 16:59

Nanda:

Super leuk lot! Kijk uit naar de volgende verslagen! Liefs

• 30 September 2014 - 08:59

Sanne:

Oeeh Lot, wat klinkt dat heerlijk! Geniet er maar van, ik ben heeeel jaloers! xliefs!